Tapahtumat

angle-left Digi- ja sometyöpaja: Yritys näkyviin Googleen!

Digi- ja sometyöpaja: Yritys näkyviin Googleen!

AIKA
30.09.2020 klo 9.00 - 17.00

Ammattilaisen neuvoja Google-näkyvyyden kehittämiseksi. Kouluttajana Joona Kotilainen, Tovari Oy.

ILMOITTAUDU 23.9.2020 mennessä TÄMÄN LINKIN KAUTTA.


Työpaja järjestetään, mikäli osallistujia on vähintään 5. Yhteensä työpajaan mahtuu 8 yritystä.
Työpaja hankkeessa mukana oleville maksuton, muille 40 € (+ alv).

Google-markkinointityöpajassa tutustutaan Google-markkinointiin Google My Businessin, hakusanamainonnan ja hakukoneoptimoinnin keinoin. Työpajassa on varattu aikaa tekemiselle ja kehittämiselle, jota ohjaa Google-markkinoinnin asiantuntija. Jokainen osallistuja saa mukaansa myös hakukoneoptimointiin liittyvän tutkimuksen, jossa on analysoitu osallistujan verkkosivun tilaa hakukoneoptimoinnin näkökulmasta.

Ennakkotehtävät:
• Älypuhelin ja läppäri on oltava olemassa ja mukana koulutuksessa
• Google My Businessiin linkitetyn Google-tilin tunnus ja salasana on oltava mukana!
• Jos sinulla ei vielä ole Google My Businessia, tarkista löytyykö yrityksesi Google kartoista hakemalla yrityksesi nimeä. Jos yritys on siellä, voit ottaa yrityksen Google My Business -profiilin haltuun painamalla "Omistatko tämän yrityksen?" painiketta.
• Kuvia omasta yrityksestä ja sen palveluista on oltava mukana
• Luottokortti on oltava mukana (mikäli haluaa myös käynnistää kampanjan työpajassa)

Tovari tekee ennakkoon:
• Pikaisen analyysin jokaisen yrityksen nykyisten sivujen hakukoneoptimointitilanteesta. Annamme listauksen kehitettävistä kohteista jokaiselle yritykselle. Osallistuvien yritysten tiedot on toimitettavat Tovarille vähintään viikko ennen työpajaa.

Työpajan kulku:
• Googlessa on löydyttävä 1. sivulta! -koulutus (pikakertaus infotilaisuudesta)
• Google My Business -tilin kehittäminen (kehitetään jokaisen työpajaan saapuvan yrityksen Google My Business -profiilia, päivitetään tiedot, tarinat, kuvat, palvelut, tuotteet jne.)
• Hakusanamainontaan tutustuminen ja kampanjoiden luominen (luodaan jokaiselle työpajaan osallistuvalle yritykselle hakusanamainontakampanja yrityksen tärkeimmille tuotteille tai palveluille. Tavoitellaan sitä, että kampanja voitaisiin käynnistää myös työpajassa)
• Hakukoneoptimointiin tutustuminen (Käydään läpi asioita, jotka vaikuttavat hakukoneoptimointiin yrityksen verkkosivuilla. Tutustutaan jokaisen yrityksen SEO-kehitysraporttiin ja nostetaan konkreettisia kehitysasioita esille. Varataan aikaa työskentelylle - voidaan muokata sivustoja, jos siihen on tunnukset ja mahdollisuus, mutta suuria SEO-muutostöitä tai palvelintöitä ei työpajassa voida tehdä, sillä ne vaativat usein myös teknisempää henkilöä ja osaamista.)

Työpajan järjestää KETIn Parasta Rääkkylää- hanke (EAKR).
Lisätiedot: Tanja Lamminsalo, 040 511 7447, tanja.lamminsalo@keti.fi.

Keti Somenapit